وب مطالب تخصصی روانپرستاری
وب مطالب تخصصی روانپرستاری

 پیشرفت ضعیف در 4 گروه از مهارت ها وجود دارد:

•مهارت های زبانی، •مهارت های ادراکی ، •مهارت های ریاضی ، مهارت های مربوط به توجه ،  اختلال در ریاضیات ممکن است به تنهایی یا توام با اختلالات زبان و خواندن باشد. 

 

این اختلال اساسا عبارت است از ناتوانی در انجام مهارت های مورد انتظار مربوط به حساب با توجه به ظرفیت هوشی و  سطح آموزش. فقدان توانایی مورد انتظار با عملکرد تحصیلی یا فعالیت های روزمره تداخل می کند و مشکلات مربوط . به آن فراتر از آن است که با توجه به نقص های عصبی و حسی همراه انتظار می رود.

:همه گیرشناسی

v   تخمین زده می شود که اختلال در ریاضیات به تنهایی در یک درصد کودکان پیش دبستانی دیده می شود.  تا 6 درصد کودکان سنین مدرسه مشکلاتی در ریاضیات دارند. میزان بروز در دختران بالاتر است. این اختلال با سایر اختلالات نظیر اختلال زبان بیانی دیده می شود.

سبب شناسی:

ژنتیک، تکاملی ، شناختی ، آموزشی ، اجتماعی-اقتصادی

علائم بالینی:

علائم اختلال ریاضیات عبارتند از اشکال در اجزای مختلف ریاضیات نظیر یادگیری اسم اعداد، به خاطر آوردن نشانه های جمع و تفریق، یادگیری جدول ضرب، تبدیل مسائل واژه ای به حسابی و انجام محاسبه با سرعت مورد انتظار.

اکثراین کودکان را می توان درکلاس دوم یا سوم تشخیص داد. عملکرد کودک در مدارا با مفاهیم عددی اساسی مثل شمارش یا اضافه کردن حتی اعداد یک رقمی به طور قابل ملاحظه ای پایین است. در حالی کودک مهارت های هوشی طبیعی در سایر زمینه ها نشان می دهد.

اختلال در ریاضیات غالبا با سایر اختلالات همراه است.

 

سیر وپیش آگهی:

کودکان مبتلا درمان نشده عوارضی نظیر مسائل تحصیلی، اعتمادبه نفس ضعیف، افسردگی و ناکامی را نشان دهند. این عوارض ممکن است به دودلی در رفتن به مدرسه، فرار از خانه یا احساس ناامیدی در پیشرفت تحصیلی منجر شود. 

درمان:

موثرترین درمان ترکیبی از تدریس مفاهیم ریاضی با تمرین مستمر در حل مسائل ریاضی است. مهارت های اجتماعی ، مهارت های مشکل گشایی.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:اختلال در ریاضیات,روانپرستاری,, توسط کارشناسی ارشد پرستاری محمد جعفر سپهوند |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.